lørdag 20. september 2008

Om Lille Alex er den flinkeste gutten

Lille Alex er den flinkeste gutten i klassen, og er alltid først ferdig med prøven. For at han ikke skal forstyrre de andre i klassen, sier frøken en dag til han:

- Alex, du er så flink at jeg må stille deg et ekstra spørsmål.
- Det sitter 5 fugler på en gren. Du har med et luftgevær og skyter på én av dem. Hvor mange sitter igjen?

- Ingen, svarer Alex.
- Hva mener du... ingen?
- Jo, den ene stuper i bakken, og de andre flyr skremt avsted.
Frøken nikker motvillig:
- Svaret skulle egentlig være 4, men jeg liker måten du tenker på.

Litt senere rekker Alex opp hånden.
- Frøken, kan jeg spørre deg om noe?
- For all del.
- Okey, 3 damer sitter ved en is-kiosk, og alle har kjøpt seg en is. En av dem slikker på isen, den andre biter i den, og den tredje suger på den. Hvem av dem er gift?

Frøken rødmer:
- Ehh...jeg vet ikke helt, kan det være hun som suger på den?
- Nei, frøken. Det er hun som har ring på fingeren, men jeg liker måten du tenker på!

Ingen kommentarer: