fredag 31. oktober 2008

Gode poeng

#1:

Mannen i huset går inn på badet, akkurat idet hans hustru forlater det - dørklokken ringer. Hustruen slynger et håndkle omkring seg og løper nedenunder. Da hun åpner døren, står naboen Bob utenfor. Før hun får sagt noe, sier han: 'jeg gir deg 800 kroner hvis du lar håndkledet falle'. Hun tenker over det et øyeblikk, slipper håndkledet og står nå naken foran Bob. Etter få sekunder gir Bob henne de 800 kronene og går. Kvinnen tar håndkledet rundt seg igjen og går ovenpå. Da hun kommer inn på badet, spør mannen: 'Hvem var det?' 'Det var Bob', svarer hun. 'Okay, sa han noe om de 800 kronene han skylder meg?'

Moralen: Hvis du deler viktig informasion om utestående og risiko med aksjonærene, er du muligens i stand til å unngå unødvendige avsløringer.



# 2:

En prest har tilbudt en nonne lift. Da hun setter seg inn, krysser hun bena så hun kommer til at vise noe av bena. Presten blir så overrasket, at han holder på å kjøre galt. Etter å ha fått kontroll over bilen igjen, legger han sin hånd på hennes ben.

Nonnen: 'Fader, husk salme 129'
Presten fjerner sin hånd, men da han skifter gear, legger han den igjen på hennes ben. Igjen sier nonnen: 'Fader, husk salme 129'

Presten: 'Unnskyld Søster, men jeg er svak'
De kommer til klosteret, og nonnen stiger ut av bilen.
Da presten ankommer kirken, skynder han seg inn og slår opp på salme 129. Der står: 'Gå fremad og søk høyere oppe - og du vil oppleve himmelen'

Moralen: Hvis du ikke holder deg vel informert i jobben, risikerer du å gå glipp av store muligheter.



# 3:

En selger, en kontorassistent og deres sjef er på vei til frokost, da de finner en antikk oljelampe. De gnir på den og en ånd kommer ut. Ånden sier: 'Takk for at dere slapp meg ut... Jeg vil nå gi dere hver ett ønske' 'Meg først, meg først' sier kontorassistenten? 'Jeg vil til Bahamas, seile rundt i en speedbåd og slett ikke tenke over livets problemer' - POFF! - og borte var hun. 'Meg nå, meg nå' sier selgeren. 'Jeg vil til Hawaii - slappe av på stranden med egen personlig massøse og drikke uendelig mange Pina Colada'er

- og
møte mit livs kjærlighet' - POFF - og borte han også.
'OK, så er det din tur!' sier ånden til sjefen.
Sjefen: 'Jeg vil bare ha de to tilbake på kontoret etter frokost'

Moralen: La alltid sjefen snakke først!



# 4:

En kråke sitter i et tre og dovner seg hele dagen lang.
En kanin spør: 'Kan jeg også sitte som deg og gjøre ingenting hele dagen?' Kråka svarer: 'Tjooo, hvorfor ikke? - Gjør du bare det!' Kaninen satte seg på bakken under kråka og slappet av. En rev sprang plutselig frem fra en busk og spiste kaninen.

Moralen: For å ikke gjøre noe som helst, skal man sitte temmelig høyt oppe.

Ingen kommentarer: